Spiermassa opbouwen

Gezondheid, lifestyle en sport

Spiermassa opbouwen

In de afgelopen 15 jaar is fitness en gezond zijn enorm gestegen in populariteit. Velen willen daarom ook spiermassa opbouwen of een gezond lichaam hebben. Dit gaat helaas niet zomaar. Om een mooi gezond of gespierd lichaam te krijgen, zijn er enkele regels waar je je aan moet houden. Zo zijn je beweging en voeding essentiƫle elementen in het verkrijgen van het lichaam dat je wilt. In dit artikel hoor je meer over waar je aan kan werken om jouw ideale lichaam te krijgen.

Spieren opbouwen en vet verliezen

Tijdens het opbouwen van spieren kan je ook vet verliezen (zonder cardio!). Dit komt door je voeding. Als je nauw op je voeding let, kun je ervoor zorgen dat de spieren groeien en dat het vet vermindert. Dit doe je voornamelijk door meer eiwitten te eten en minder vet te consumeren. Geen vette hap dus! Ook helpt het om supplementen te consumeren. Je kan bijvoorbeeld vitamine B12 supplementen nemen. Deze kan je bij https://www.curesupport.com/nl/ en andere supplementenwinkels halen die je helpen met het opbouwen van spieren. Ook is het belangrijk wanneer je eet. Een kleine consumptie voor het sporten en een aanvulling na het sporten, hebben al snel invloed op hoe jouw spieren zich gaan vormen.

Prioriteit

Spiermassa en cardio gaan niet hand in hand, daarom is het onverstandig om voor een marathon te trainen en spieren proberen op te bouwen. Cardio en gewichten zijn een geweldige fitness combinatie die je tot je uiterste kunnen brengen, je zorgt er echter voor dat alle spiermassa die je opbouwt tijdens de krachttraining weer verdwijnt tijdens de cardio Dit komt, omdat je tijdens je krachttraining je spieren sterker en groter maakt, terwijl je met je cardio training je spieren verlengt en flexibel maakt. Voor het bouwen van spiermassa wordt er daarom aangeraden met mate cardio training te volgen, zo houd je jezelf flexibel maar verlies je geen spiermassa die je probeert op te bouwen.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.